Pastor's woord


Shalom,

We leven alweer in een nieuw jaar 2017! De mensen in de wereld zitten vol met allerlei vragen, onzekerheid, en angstige gedachten over wat dit nieuwe jaar zal brengen. De economische en vluchtelingen crisis houdt Europa, Azië, Amerika, Afrika, ja de hele wereld nog steeds in zijn greep. Oorlog en onrust in het midden oosten zorgen voor angstige en onzekere tijden voor miljoenen mensen. En het einde ervan is naar de mens gesproken niet te verwachten!

Wat betekent dit alles voor ons als christenen? Moeten we ons zorgen maken om iets wat veraf gebeurt? Voor onze God is de wereld zo erg klein, zo klein dat, als ik God was, ik er geen aandacht aan zou willen schenken, laat staan om wat er op deze kleine planeet gebeurt! Maar God kijkt elke dag, elk moment naar ons allemaal! Hij kijkt vooral naar Zijn kinderen! Als kinderen van God hebben wij een machtige en krachtige belofte: “En zie, IK ben met u al de dagen, tot de voleinding van de wereld” (Matteüs 28:20).

Wat een belofte! Dat geeft ons christenen zekerheid, meer dan voldoende, meer dan wat je zou verwachten! Elk jaar krijgen we een reis van 365 dagen door onontgonnen terrein aangeboden; ook in het jaar 2017 duurt die reis 365 dagen. Bent u klaar voor die reis? Wellicht komt u in een dichtbegroeid bos terecht of reist u door droge graslanden of zonovergoten velden. U reist echter in de wetenschap dat onze Heer met u mee zal reizen! Laat dit woord tot uw hart spreken. Het zal uw leidraad zijn in 2017! U zult merken dat alles mogelijk is voor diegene die in Hem gelooft. Hij belooft dat voor wie in Hem gelooft niemand zal bedrogen uitkomen!

EEN 365 DAGEN DURENDE UITDAGENDE REIS

God zei: "Steeds ben IK mee getrokken" met Israël (2 Samuël 7:6). Marcus beschrijft dit op gelijke wijze in zijn evangelie: “En zij gingen op weg om overal het nieuws bekend te maken. De HEER hielp hen daarbij” (Marcus 16:20). Gods aanwezigheid is onvoorwaardelijk. Hij is er! vlak naast u, en geeft u Zijn onverdeelde aandacht en inzicht. U kunt op elk moment met Hem praten - en Hij hoort u.

Daarom verwachten wij ook goede dingen in dit nieuwe jaar. We verwachten doorbraken in ons persoonlijk, geestelijk leven maar ook voor het koninkrijk van God en een toename van de machtige bewijzen van Zijn liefde en kracht, met tekenen en wonderen. De wonderen van God bestaan nog steeds!

De Bijbel en de Bijbelstudie in onze gemeente zijn bedoeld om u te bemoedigen en te blijven helpen op wat werkelijk belangrijk is. Maar houd bovenal uw ogen gericht op Jezus, dan zal de reis van 365 dagen door een onbekend terrein u veilig naar uw bestemming leiden. Ieder van ons heeft een bestemming in dit leven, ook u! De gemeente EFFATA! helpt iedereen om tot zijn/haar doel te komen want God is met ons! Kom en ervaar zelf Zijn nabijheid! Hij is er voor u persoonlijk.

Alle eer aan onze Heer Jezus, de redder van de wereld

Emil Boen

Voorganger EFFATA! Blessing